Köpvillkor

Priser
Samtliga priser anges i SEK inklusive moms. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som vi inte råder över, t ex valutaförändringar eller ändrad moms.

Betalning
Du betalar antingen via Swish till nummer 123 511 10 00 alternativt via banköverföring med bankgiro 5797-7381 Svedbank (Från Sverige )

********************************************

Från Finland eller Danmark
betala till: IBAN kontonummer: SE1680000820169836466244
BIC: SWEDSESS

Porto- och fraktavgift
• Fast fraktkostnad är 99 kr. (Vid Förskottsinbetalning Bankgiro eller Swish )

Utlandskunder
För kunder utanför Sverige gäller också förskottsbetalning.

Lagerstatus / Leverans
Normal leveranstid inom Sverige är 1-5 arbetsdagar. Under juni – juli och augusti är leveranstiden 1-8 dagar.

Personuppgiftsregister enligt PUL, personuppgiftslagen
När du som kund fyller i dina personuppgifter godkänner du att dessa uppgifter registreras och används av oss. Dessa uppgifter är nödvändiga för att vi ska kunna ge bästa service, för kontakt och leverans av varor. Vi förbinder oss att inte sälja eller på annat sätt överlåta dina uppgifter till någon utanför företaget.

Ångerrätt och returrätt
Returrätt inom 14 dagar från det att kunden mottagit varan. Varan skall vara oanvänd och i obruten förpackning. Återbetalning sker endast då varorna returneras i helt skick. Du väljer själv om du vill ha återbetalning eller en annan vara i utbyte. Kontakta gärna oss för mer information.

Observera: Vid byte eller återbetalning kontaktar du vår kundservice som ger dig ett returnummer. Märk alltid ditt returpaket med detta nummer och inkludera en kopia på fakturan samt . Returen är godkänd då varan har inspekterats av vår personal.

Skicka tillbaka varan i liknande emballage som den mottogs i. Notera att det är varans skick vid framkomsten till oss som är avgörande för om varan kan anses ha returnerats i helt skick.
Retur sker på kundens bekostnad och risk.

Reklamationer
Vid reklamation kontaktar du vår kundservice som ger dig ett returnummer. Märk alltid paketet med detta nummer. Vi tillämpar konsumentlagen vid hantering av reklamationer. En produkt kan endast reklameras vid fabrikationsfel. Reklamera varan direkt efter det att du upptäckt felet så skickar vi en ny, felfri vara. Kan felet inte avhjälpas kommer återbetalning att ske.

Vid reklamation betalar du själv kostnaden för retur till vårt lager. När varan inspekterats av vår personal, och felet konstaterats, kommer vi att återbetala kostnaden för returporto.